Blog relaxačního SENstudia

SENstudio - thajské masáže a individuální fyzioterapie www.senstudio.cz.

čtvrtek 22. července 2010

Sunshine Advanced Side Position

V pondělí jsem začala nový kurz v Sunshine Massage School  "Advanced Side Position (back pain and pregnancy),  podle názvu vhodné proklienty s bolestmi zas a těhotné ženy. Dnes jsme pkročili tak daleko, že jsem se občas podivovala, cože to s tělem "recepienta" (přijímajícího) vůbec můžu dělat...

Dot (učitelka) se s Robem neobjímají - ploha Baby Twist
Kurz mám jenom s jedním dalším studentem. Na jednu stranu výhoda (spousta spousta času trénovat, učitelka se nám může individuálně věnovat po celou dobu výuky....). Ale: milý Rob má skoro dva metry a ke sto kilům. Trénujeme jenom spolu, takže pro mě docela makačka od rána do odpoledne.

První den jsme začali zlehka, práce na chodidlech, energetické dráhy (najednou jich je nějak moc).



Druhý den začalo přituhávat. Včera už jsme dělali tak neuvěřitelné manévry, že jsem občas měla co dělat, abych si nezavařila mozek od přemýšlení, kam že která část těla patří a kde vyvinout potřebný tlak, ale i s tím Roba vůbec do polohy dostat. Vzhledem k tomu, že mnoho pozic je velice roztodivných, tak se při tréninku hafo nasmějeme a jak je známo, i smích léčí...



Dnes jsme opakovali vše, co jsme se tento týden naučili, je toho požehnaně, ale to je jenom dobře. Mám radost, že repertoár mých znalostí se díky tomuhle výletu rozšiřuje. Těším se, až budu vše nové aplikovat a kombinovat se starými znalostmi a odvednostmi.



Thajská masáž je úžasná práve v tom, že máte nepřeberné množství možností, jak s konkrétním člověkem pracovat. Můžete se věnovat hlavně práci na energetických drahách a akupresurních bodech, zaměřit se na protáhnutí těla od prstů na nohou až po ušní boltce nebo podle svého uvážení tyto dvě hlavní metody práce propojit. Propojené je to svým způsobem tak jak tak, neb při protahování často působíte současně tlakem na energetickou dráhu/dráhy. Kromě toho, že pracujete na těle klienta, pracujete i sami na sobě. Ne nadarmo se Thajské masáži říká "jóga pro líné". V tomhle případě je líný ten, kdo je masírován, ne terapeut :)

Další věcí, ketrou na Thajské masáži miluji je její účinek na psychiku a uvolňující efekt. Mnoho lidí v západním světě žije především v hlavě. Thajská masáž vrací Vaše vědomí do celého těla. Najendou si uvědomíte, že máte prstíky na nohou, drobné svaly na chodidlech, že vaše dolní končetiny možná nejsou tak pružné a pohyblivé, jak byste potřebovali a tak by se dalo pokračovat. Není to o tom, že byste celou masáž přemýšleli, co se s vámi vlastně děje, ale najednou cítíte své tělo. Vnímáte ho. Tělo, které je domovem pro Vaši duši a které Vám dennodenně slouží ke všemu, co si zamanete. Současně s tím, jak začnete vnímat své tělo vypne hlava a to přináší neuvěřitelný uvolňující účinek. Já například pravidelně usínám.

Učitelka Dot je úžasná. Velice vzdělaná paní, vykládá mnoho příběhů z různých oblastí, o buddhismu, o thajské masáži, o způsobu života místních lidí, o zvířatech a čínské medicíně. Je hrozně milá, neustále nás krmí různými místními pochutinami, např. Tuamric, který můžeme žvýkat, nebo nám z něj připraví čaj, refresh pills (takové malé tobolky, co vypadají jak usušené morčecí bobky, ale chutnají svěže), dala nám kouzelný olej ze 108 (magické číslo) bylin, který je fakt vynikající. Včera se mi kously záda z toho, jak pracuji nonstop s Robovým mohutným těle, Dot chvilku masírovala kouzelným olejem a po bolesti ani pamtáka... A tak bych mohla pokračovat, každý den si na nás něco nového nachystá.

Zítra můj čtyřtýdenní vzdělávací maraton končí. Než jsme odjela, neskutečně jsem se těšila, že budu každý druhý den chodit na masáže a budu si užívat toho, že pro změnu někdo pracuje na mě. Realita je trochu jiná. Když trávím 7 hodin denně tím, že někoho masíruji nebo pro změnu někdo trénuje na mě (ne vždy máte štěstí na někoho s citem v rukou a nohou), tak po skončneí školy jsem ráda, že na mě nikdo nešahá a mé tělo může odpočívat. Mám v plánu si to vynahradit na ostrovech...

Žádné komentáře:

Okomentovat