Blog relaxačního SENstudia

SENstudio - thajské masáže a individuální fyzioterapie www.senstudio.cz.

pátek 2. července 2010

Mr. Sinchai - 4. výukový den

Dnes už popáté ke slepému mistrovi. Jsem přesvědčená o tom, že je to dobrý masér i terapeut. Bohužel je tu jazyková bariéra, mluví dostatečně k tomu, aby vyučoval, ale většina mých otázek zůstává nezodpovězena. To mě trošku rozčiluje, ale už jsem se s tím smířila, nic jiného mi koneckonců nezbývá :)

Naposledy jsme dělali masáž zad, velice příjemné, hodně práce s lokty, tahle lekce se mi zatím líbila nejvíc.



Bouhužel tu většina masérů nemá ponětí o podrobnější anatomii, vše se dělá intuitivně. Když nám ukazují akupresurní body, řeknou: tady. To mě hrozně vytáčí. Každé tělo je jiné a pojem "tady" vypadá jinak na drobné postavě a na robustní postavě. Když se zpetáte, jestli je to v úrovni 3 bederního obratle, tak nedostanete odpověď. Asi je musím hrozně prudit, protože se neustále ptám a rýpu.



Jako fyzioterapeut jsem zvyklá na jiný přístup. Ale musím si uvědomit, že tohle není fyzio. Tohle je tradiční umění, předávané z generace na generaci a je to o něčem jiném, než jenom hňácat maso. Je to celé spirituální učení. Spjaté úzce s buddhismem. Ke každému klientovi přistupujete s láskou a pochopením.



Mě se nejvíc líbí, když člověk propojí svoje znalosti ze západní medicíny a práce s fyzickým tělem a thajskou masáž, vznikne výborná technika, máte nepřeberné množství možností, jak postupovat a z čeho vybírat. Ne jen vzhledem k problému klienta, ale i jeho fyzické konstituci. Protože se v thajské masáži používá váha celého vašeho těla, je pro mě snadnější pomáhat si touto technikou u robustních jedinců, kde je práce pouze prsty velice náročná.

Dnes mě čeká poslední den u něj, přes víkend se rozhodnu, zdali budu pokračovat i příští týden souběžně se Sunshine School.

Žádné komentáře:

Okomentovat