Blog relaxačního SENstudia

SENstudio - thajské masáže a individuální fyzioterapie www.senstudio.cz.

čtvrtek 24. června 2010

2 dny do odletu

Normálně už touhle dobou dávnou spím a teď se mi hlavou honí myšlenky na odjezd a ne a ne usnout.... už to mám za pár... a jedu zase SAMA.

Už to znám, být SAMA je fajn. Na druhou stranu jste ve všem SÁM, nikdo vám nepomůže a na nikoho se nemůžete spolehnout, ani vymlouvat. Jenom vy sami jste zodpovědní za to, jak se máte. (ANo ano, tak je to i v běžném životě v interakci se svým blízkým a známým okolím, ale když jste sami sami, tak si to teprve začněte velice intzenzivně uvědomovat).

Poprvní (na pár dní přesně před dvěma roky) jsem měla zarezervované ubytování, vybranou školu, kam budu chodit, vybraný ostrovy, na který se chci podívat....teď je to jinak. Mám letenku a vím, co se chi naučit po profesní stránce. Jak a kde, to budu řešit až na místě. Samozřejmě jsem obeslala školy, učitele i různá ubytování s dotazy, které by mě zajímaly ohledně studia i podmínek bydlení, ale...nikdo se neozval. Tak to s Thajci chodí, pokud jim nejde vyloženě o peníze, tak se s nima musíte domluvit osobně a na místě, jinak máte smůlu.

Z toho plyne, že poprvní jsem bydlela v krásným guest housu, kde mě majitel ochotně vyzdvihl na letišti a zavezl rovnou "domů" (tím pádem jsem samozřejmě neměla možnost srovnání a nevěděla, že do centra budu muset chodit v pětatřicetistupňových vedrech 20 minut pěšky a stejně tak do školy) a chodila do komerční školy, v cenrtu, sice mezinárodně proslulá (mnoho studentů z české republiky si vybralo ke studiu právě tuhle instituci), ale ke kvalitě výuky bych měla jako fyzioterapeut ze pár připomínek. Na druhou stranu záleží vždy na konkrétním člověkovi, co si z toho, co nabíndou odnese, na vlstní píli, pozornosti, snaze a vytrvalosti. Já si z ní odnesla to, co znáte z mých thajských masáží, ale to považuji za dobrý základ, se kterým si už nevystačím a proto odjíždím. Tentokrát chci ubytování v centru a školu, kde není důležitej načančanej certifikát, ale kvalita a hloubka výuky a osobní přístup.

V neděli ráno mě čeká přílet do Chiang Mai (po cca 18 hodinách na letištích) a dobrodružství může začít. Objet vytipovaná ubytování (požadavky: čistá postel a sprcha, když by šlo tak bez švábů, ale to se mi minule nepoštěstilo ani v jednom ubytování, na druhou stranu leší než pavouci). V pondělí ráno oběhat všechny vytipované školy a učitele a zjistit, kde by se mi to tak líbilo a za jakých finančních a časových podmínek. Když to půjde dobře,tak v úterý ráno hupky dupky do školy a vzdělávací mise bude započata. A abych nezapomněla, tak v neděli se hned po tom, co se ubytuju nechám NAMASÍROVAT. Ha, jak já se na to těším, někdo bude pracovat na mě. Ne hodinu, ne hodinu a půl, ale aspoň dvě hodiny.

Jakmile budou pořešeny existenční věci, tak si začnu samotu užívat a ne se jí cítit mírně znervózněna....

4 komentáře:

  1. budu pravidelnym ctenarem, koneckoncu jsem taky psal v thajsku blog. nevim jestli se k tobe dostal... http://thajsko2008.blogspot.com

    enjoy the ride
    enjoy the silence :)

    OdpovědětVymazat
  2. enjoy the silence, to je přesně ono :) Blog pečlivě prostuduji, bude se mi hodit inspirace, kam se pak jet vyzevlit na ostrovy. Díky!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojte, mohl bych se prosím dozvědět, co za školu jste navštěvovala při svém prvním pobytu v Thajsku a v čem se Vám nelíbila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      Při svém prvním pobytu jsem navštěvovala školu ITM v Chiang Mai. Nelíbilo se mi, že byla jako továrna. Soustředila se pouze na to, aby jí prošlo co nejvíce studentů, což taky splňovala. Certifikát dostal každý, bez ohledu na to, jak dalece měl techniku masáže zvládnutou. Rovněž učitelé měli nedostatečnou znalost angličtiny, výuka byla velice povrchní a nedůsledná. Tato škola je vhodná maximálně pro lidi, kteří chtějí Thajskou masáž dělat pro zábavu, nikoliv pro lidi, kteří by rádi prodávali kvalitní výkony s určitým výsledkem.
      Nataša

      Vymazat