Blog relaxačního SENstudia

SENstudio - thajské masáže a individuální fyzioterapie www.senstudio.cz.

středa 6. července 2011

Kapitola Chetawan Health School zakončena


Dnes je to přesně týden,co jsem ukončila kurz Proffessional Thai Massage For Health (165 hrs) ve Wat Po Chetawan Health School v Bangkoku. Po týdenní odmlce jsem taky někomu dala masáž. Za tu dobu se mi to hezky uleželo, tělo i mysl si odpočala od každodenního masírování a přemýšlení nad tím, který krok bude následovat, zdali použiju palce, nebo se do někoho opřu loktem a zdali je mé tělo správně vycentrované tak, abych mohla vyvinout s minimálním úsilím adekvátní tlak. Ten týden odpočinku mi dal prostor pro to, abych vstřebala a zhodnotila uplynulý měsíc. Měsíc ve „výcvikovém táboře“, jak jsem interně nazvala tuhle školu.

Bylo to intenzivní. Bylo to náročné. Bylo to přínosné. To, co jsem se naučila, je opravdu něco úplně jiného, než jsem doposud znala. Opravdu existuje markantní rozdíl mezi stylem jižním (Bangkok) a severním (Chiang Mai). A já jsem neskutečně ráda, že jsem se rozhodla okusit tento rok ten jižní. Teď už vím. Teď už to nejsou načtené informace nebo informace z doslechu. Jsou to informace vstřebané vlastním tělem, vlastním mozkem. Tyto informace nejsou přenosné, nejsou slovy sdělitelné, ty si člověk musí prožít, zakusit sám. Já bych je teď chtěla přenášet dál, na těla svých klientů a potažmo i na jejich duše. 

Existuje velký rozdíl mezi Thajskem a Evropou. My jsme zvyklí na neustálý stres, shon, povinnosti, pořád žijeme v pocitu, že musíme vše stihnout dnes a když nestihneme to, co si myslíme, že bychom měli, jsme z toho ve stresu. Tady se žije jinak. Pohodově. Lidé se na sebe usmívají. Lidé nikam nespěchají. Lidé si povídají. Lidé jsou hrdí na svoji zemi. Thajská masáž je manifestací jejich životního stylu. Je to technika s dlouhou historií, technika, která pracuje jak s fyzickým, tak energetickým tělem. Technika, kde se nespěchá, vše je sladěno s dechem a protknuto pohodou. Učitelky nám mnohokrát opakovaly, že masírujeme rukama, ale masáž vychází ze srdce. Že pokud nebudeme v pohodě my, terapeuti, nikdy nebudeme schopni dát klientovi kvalitní masáž. A dnes, když jsem po týdnu masírovala, tak se mi to jenom potvrdilo. Ta pohoda a klid, který vychází z mého těla se automaticky přenáší i na tělo toho, co masáž dostává. Je to osvobození se od toho, co se děje před masáží, od toho, co se bude dít po masáži. Je to ocitnutí se v přítomnosti, která nezná povinnosti ani starosti. Prostě je. Je krásná sama o sobě. 

Jsem ráda, že jsme překonala strach. Strach z toho, studovat měsíc v Bangkoku. Mohla jsem jet jako každý rok do Chiang Mai, kde to už dobře znám. O tom je přece život, čelit stále novým výzvám a okoušet, co vše se může člověk nového naučit. Ale ne ve stresu nebo z pocitu, že musí. Právě naopak, využívat s radostí a odvahou toho, co nám svět nabízí a vybírat z jeho nekonečných možností. 

Měsíčním pobytem v Chetawan Health School se moje možnosti široce rozevřely a já se z toho raduji. A doufám, že tu radost a užitek z toho,co jsem se naučila budu moc předat i co nejširšímu spektru lidí.

1 komentář:

  1. Hezký sluneční den Nataško,

    zdravím a těším se po opravdu dlouhé době na masáž, do mně klidně loktem :o)
    Naprosto obdivuju, že jste dokázala obavy překonat a na cestu do neznámého se vydat. Já se tak neskutečně bojím všeho cizího, že Vám jen závidím. děkuji za blog, tentokrát jsem četla, záda pak mín bolela a jen jsem si říkala, proč proboha já něco takového taky nepodniknu, abych se něco naučila, zvedla si na mateřské IQ, a hlavně zklidnila se v tom shonu a stresu, přesně jak píšete. Jenže já se bojím.
    tak brzy zavolám a objednám se a zklidním se trošku u Vás ;o)
    Petra V

    OdpovědětVymazat